Laserchallange 2016

Dag två i Lugano

Av Anders Karlsson - 30 mars 2012 20:26

Hej!

Inför regattan så sade alla som varit här tidigare att det kommer garanterat att bli en lättvindsregatta, det har det verkligen inte varit hittills. Idag fick vi sitta på land och vänta till 13:30 innan vinden minskat till 30 knop i byarna och vi kunde starta. Som seglare känner jag att "Kaos-segling" passar mig ganska bra och det speglar väl resultaten med.

Första racet 1, andra racet 4. Tyvärr hade jag häng på en andraplats i sista, men gjorde en brutalt dålig sistakryss och missade sista skiftet mot linjen, inte att föredra när det är tight. Missade denna plats med 5 båtlängder.

Idag var tur en viktig faktor, det kom vi alla överrens om i land. Men det gäller att inte glöma bort att driva båten, at lyckas ta den där "extrabåten" i varje race gör enorm skillnad i slutändan.

Anders

ANNONS

Av Anders Karlsson - 30 augusti 2012 23:18

Hej!! Nystartad satsning mot OS i Rio kräver ny sida. Nu följer ni mig på www.aksailing.com Syns där!...

Av Anders Karlsson - 23 juni 2012 19:58

Hej!   Efter en vecka i Kiel är jag tillbaka sedan i torsdags morgon och tränar järnet inför EM som börjar om dryga veckan.Kiel var som alltid: Mycket vind, regn och sjukt långa in och utseglingar. Personligen började världscupen grymt! Inledde m...

Av Anders Karlsson - 10 juni 2012 23:54

Hej!   Efter ett bättre avslut på regattan kunde jag till slut klättra upp till en slutgiltig tredjeplats. Slagen med endast fyra futtiga poäng av SYLTs egen Claes Törnsten. Ett skönt besked som regattan gav var att jag har bra fart i hårdvinden ...

Av Anders Karlsson - 9 juni 2012 20:25

Hej!   Idag var allt bättre, vinden var bättre, resultaten var bättre, kroppen kändes bättre och på startbåten skötte sig seglingsledningen exemplariskt. Vinden var ständigt ökande och stabilare än igår. Från 5 m/s ökande till 8 m/s. Vinden låg p...

Av Anders Karlsson - 8 juni 2012 22:08

Hej!   Idag var det skandal på banan, både för mig själv och för seglingsledningen.Det viktigaste var min egen prestation, vilken var under all kritik under idag.Första racet tog jag inte ett enda skift och när det vrider mycket så är det inget a...

Vill ditt företag förknippas med en positiv idrottssatsning